Borstvergroting

Waarom een borstvergroting behandeling?

Droomt u altijd van grotere borsten of wilt u de vorm van uw borsten veranderen en/of verbeteren? Borstvergroting kan dan een goede optie voor u zijn.

De meeste mensen vinden grote borsten vrouwelijker en willen zich graag aantrekkelijker voelen. Dat is meestal de belangrijkste reden om een borstvergroting operatie te ondergaan.

Een borstvergroting kan ervoor zorgen dat u beter in uw vel zit. Tegenwoordig is het risico op complicaties nihil. Daarnaast heeft onze plastische chirurg veel ervaring op dit gebied en werkt alleen met de best geteste borstimplantaten.

De meeste belanghebbenden van de borstvergroting zijn vrouwen met hele kleine borsten en/of vrouwen die na een aantal zwangerschappen niet meer tevreden zijn over de maat en vorm van hun borsten. Na een borstvergroting krijgt u met behulp van zachte implantaten uw vrouwelijke vormen weer terug en eindelijk de decolleté waar u lange tijd van gedroomd heeft.

Tijdens de borstvergroting operatie bent u geheel onder narcose en merkt u helemaal niets van de operatie. Meestal hoeft u niet in het ziekenhuis te blijven en gaat u zelfde dag nog onder begeleiding naar huis.

Voordat u naar de operatiekamer begeleid wordt, wordt nog een keer de gehele operatieprocedure met u besproken. Daarna ontmoet u de anesthesioloog. Hij bespreekt de nodige informatie met u over de hele narcose gebeurtenis.

Tijdens de operatie wordt er een sneetje gemaakt onder de borst, De plastisch chirurg maakt dan ruimte vrij en plaatst de prothese daarin.

Implantaten kunnen vóór of achter de borstspier geplaatst worden. Tijdens de consult met de plastisch chirurg wordt met u besproken welke plaatsing bij uw het mooiste resultaat gaat geven.

Sportbeha
Na de borstvergroting operatie krijgt u een beha, genoemd sportbeha. Dat is geheel kosteloos en krijgt u van praktijk Tavus. U moet de beha gedurende 6 weken dragen. Het is belangrijk dat u de beha dag en nacht draagt.

In het algemeen is de herstelprocedure ongeveer tussen 3 en 12 dagen. De borsten en tepels kunnen enige dagen gevoelloos zijn maar dat neemt ook weer af. De zwelling neemt ook geleidelijk af. Voor de rest kan bij de ene borst meer zwelling of pijn optreden dan bij de andere. Dat is allemaal volgens de normale procedure en dit hoort bij zulke operaties.

Nazorg
Samen met de plastisch chirurg doen de medewerkers van praktijk Tavus hun best om alles goed te laten verlopen. De zorg en het resultaat van praktijk Tavus moet altijd van de hoogste kwaliteit zijn. Echter jouw bijdrage is ook van belang. Wij vragen u daarom ook om de instructies zo goed mogelijk te volgen.

• De dag na de operatie neemt 1 van de medewerkers van praktijk Tavus contact met u op om te vragen hoe u zich voelt en of er nog vragen zijn.
  • De tweede dag na de operatie komt u voor het eerste consult. Onze plastische chirurg drs. Dabeshlim gaat alles controleren, o.a. de wondjes en hoe de borst eruit ziet. Mocht u nog vragen hebben kunt u dat ook gerust stellen.
  • De volgende afspraak met de plastisch chirurg drs. Dabeshlim is 3 maanden na de operatie. Tijdens dit consult worden foto‘s gemaakt en wordt alles nauwkeurig gecontroleerd.

Het uiteindelijke resultaat van de borstvergroting wordt pas na een aantal maanden zichtbaar. Echter al na de operatie kunt u genieten van uw vrouwelijke vormen. Ervaring laat zien dat vrouwen meer zelfvertrouwen krijgen na deze operatie. Het resultaat is levenslang. De kliniek Tavus gebruikt implantaten met de beste kwaliteit en daardoor ziet men ook het best behaalde resultaat.

Littekens
De plastisch chirurg drs. Dabeshlim zal er alles aan doen om de littekens minder zichtbaar te krijgen. De littekensplaats is in de huidplooi onder de borst. Normaal gesproken is de grootte van zulke littekens ongeveer 5 centimeter. Het enige wat u hoeft te doen is na de operatie uit de zon te blijven en altijd zonnefactor boven factor 30 te gebruiken.

Voor de borstvergroting operatie wordt alles met u besproken. Patienten van zo‘n operatie zijn meestal gezonde vrouwen. Daardoor is de kans op complicaties bijna minimaal. Wel dient u tijdens de consulten altijd goed op te letten wat er gezegd wordt en wat u moet doen om thuis na de operatie de risico‘s te beperken.

Enkele mogelijke complicaties van een borstvergroting kunnen zijn:

• Hematoom (een ophoping van bloed onder de huid die de verwijdering vereist)
  • Negatieve reactie op de verdoving
  • Infectie
  • Kapselcontractie
  • Ruptuur van het implantaat
  • Gevoelsverandering
  • Verdikte, hypertrofische littekens
  • Schade aan onderliggende structuren
  • Onbevredigend esthetisch resultaat.

Kapselvorming
Littekens rond de implantaten in de borst kunnen de borst pijnlijk en stevig maken. Dat kan ontstaan na de operatie of jaren na de operatie. Deze kapselvorming kan aan beide kanten voorkomen, maar kan ook aan één kant voorkomen. Behandelingen voor zulke complicaties is een operatie, het vervangen of het verwijderen van de implantaat.

Roken
Vrouwen die roken vergroten de kans op complicaties zoals trage wondgenezing en afsterven van de huid. Ook vrouwen die veel te maken hebben met rokers lopen hoge risico‘s. Het is verstandig om twee weken niet te roken en tijdens de herstelperiode ook dat vol te houden.