Wenkbrauwlift

Waarom een wenkbrauwlift behandeling?

Afgezakte wenkbrauwen kunnen u een sombere uitdrukking aan het gezicht bezorgen. De plastisch chirurg drs. Dabeshlim kan bepalen of de wenkbrauwlift bij u wel de oplossing kan bieden om aan uw wensen tegemoet te kunnen komen.

Wenkbrauwlift is een endoscopisch ingreep. Lifting is alleen bedoeld voor wenkbrauwen, Het middengebied van het voorhoofd wordt niet mee gelift. Aangezien deze ingreep endoscopisch is, is het resultaat een kleine snee en een zeer klein litteken.

De Wenkbrauwlift behandeling wordt meestal onder plaatselijke verdoving gedaan. Plastische chirurg drs. Dabeshlim legt nog een keer uit wat hij zal doen. Daarna wordt de plaats verdoofd en met behulp van een hele kleine snee worden endoscopisch de wenkbrauwen gelift. De ingreep duurt ongeveer 1 uur.

Als alleen deze ingreep uitgevoerd wordt, dan kunt u een half uur na de ingreep al naar huis. Meestal combineert de plastische chirurg Drs. Dabeshlim Wenkbrauwlift met een boven- en onderooglidcorrectie. Dan wordt de ingreep onder algehele narcose gedaan. In dat geval blijft u nog 3 à 4 uur na de ingreep in het ziekenhuis en daarna mag u naar huis.

Napijn
In het algemeen zal u na de ingreep geen pijn voelen. Er kan wat zwellingen en een branderig gevoel ontstaan, die na dag 3 weer af zal nemen.

Tussen de 4 à 7 dagen heeft u nodig om te herstellen. Na de ingreep zal uw huid wat strak aanvoelen. En misschien ervaart u een rode huid en zwellingen rondom de ingreep. Maar dat is een reactie van het lichaam en is normaal. Het lichaam zal enkele weken nodig hebben om te herstellen en te normaliseren.

• De dag na de ingreep neemt 1 van de medewerkers van praktijk Tavus contact met u op om te vragen hoe u zich voelt en of er nog vragen zijn.
  • 1 week na de operatie komt u voor het eerste consult. Onze plastische chirurg drs. Dabeshlim gaat alles controleren, o.a. wondjes en hoe de wenkbrauw eruit ziet, mocht u nog vragen hebben kunt u dat ook gerust stellen.
  • De volgende afspraak met de plastisch chirurg Drs. Dabeshlim is 3 maanden na de operatie. Op dit consult worden foto‘s gemaakt en wordt alles nauwkeurig gecontroleerd.

Het verschil kunt u al vrij snel merken. U krijgt weer een jeugdige uitstraling. Ervaring laat zien dat vrouwen meer zelfvertrouwen krijgen na de Wenkbrauwlift behandeling. Ons plastisch chirurg drs. Dabeshlim is zeer ervaren en daardoor ziet men ook het best behaalde resultaat.

Voor de Wenkbrauwlift operatie wordt alles met u besproken. Patienten van zo‘n operatie zijn meestal gezonde vrouwen. Daardoor is de kans op complicaties bijna minimaal. U dient tijdens de consulten altijd goed op te letten wat er gezegd wordt en wat u eraan kunt doen om thuis en na de operatie de risico‘s te beperken. Complicatie die voor kunnen komen zijn:

• Hematoom (een ophoping van bloed onder de huid die de verwijdering vereist)
  • Negatieve reactie op de verdoving
  • Nabloeding
  • Infectie
  • Gevoelsverandering
  • Blijvende littekens
  • Schade aan onderliggende structuren
  • Onbevredigend esthetisch resultaat.